Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 318 g
Reihe: Routledge Revivals
Consumer Culture in Dreiser, Gissing and Zola
Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 318 g
Reihe: Routledge Revivals
ISBN: 978-0-415-57279-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Drawing on structural, psychoanalytic and Marxist-feminist theory, Rachel Bowlby retrieves a relatively neglected literary area for contemporary political and theoretical concerns, re-establishing the naturalist novel as a rich source for feminists, literary theorists and cultural historians.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Gattungen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Commerce and Femininity 3. Making up Women: Gissing’s Eve’s Ransom 4. Starring: Dreiser’s Sister Carrie 5. "Traffic in Her Desires": Zola’s Au Bonheur des Dames 6. Culture and the Book Business 7. Making it: Gissing’s New Grub Street 8. The Artist as Adman: Dreiser’s The "Genius" 9. Working: Zola’s L’Oeuvre