Bourdot / Cobb / Stricker | Virtual Reality and Augmented Reality | Buch | 978-3-030-01789-7 | sack.de

Buch, Englisch, 261 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 423 g

Reihe: Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics

Bourdot / Cobb / Stricker

Virtual Reality and Augmented Reality

15th EuroVR International Conference, EuroVR 2018, London, UK, October 22-23, 2018, Proceedings
1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-01789-7
Verlag: Springer International Publishing

15th EuroVR International Conference, EuroVR 2018, London, UK, October 22-23, 2018, Proceedings

Buch, Englisch, 261 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 423 g

Reihe: Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics

ISBN: 978-3-030-01789-7
Verlag: Springer International Publishing


This book constitutes the refereed proceedings of the 15th International Conference on Virtual Reality and Augmented Reality, EuroVR 2018, held in London, UK, in October 2018.
The 9 full papers and 6 short papers presented were carefully reviewed and selected from 39 submissions. The papers are organized in 5topical sections: vision-based motion tracking; 3D acquisition and 3D reconstruction; haptics and 3D audio; perception and cognition; interactive techniques and use-case studies.

Bourdot / Cobb / Stricker Virtual Reality and Augmented Reality jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Structure-aware 3D Hand Pose Regression from a Single Depth Image.- Universal Web-Based Tracking for Augmented Reality Applications.- Fully Automatic Multi-person Human Motion Capture for VR Applications.- HDM-Net: Monocular Non-Rigid 3D Reconstruction with Learned Deformation Model.- HMD-Guided Image-Based Modeling and Rendering of Indoor Scenes.- KinesTouch: 3D force-feedback rendering for tactile surfaces.- Wearable Tactile Interfaces Using SMA Wires .- Unreal Haptics - A Plugin-System for High Fidelity Haptic Rendering in the Unreal Engine.- Distributed signal processing architecture for real-time convolution of 3D audio rendering for mobile applications.- A Virtual Reality Investigation of the Impact of Wallpaper Pattern Size on Qualitative Spaciousness Judgments and Action-based Measures of Room Size Perception.- Context-dependent Memory in Real and Virtual Reality.- Evaluation of AR Inconsistencies on AR Placement Tasks: A VR Simulation Study.- Recreating Sheffield’s MedievalCastle in situ using Outdoor Augmented Reality.- Added value of a 3D CAVE within design activities.- Anchored Multiperspective Visualization for Efficient VR Navigation.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.