Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 312 g
A Sartrean Perspective
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 312 g
ISBN: 978-1-78238-494-6
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Existenzphilosophie, Lebensphilosophie
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Introduction
Jean-Pierre Boulé and Enda McCaffrey
PART I: THE CALL TO FREEDOM
Chapter 1. Peter Weir’s The Truman Show and SartreanFreedom
Christopher Falzon
Chapter 2. Michael Haneke and the Consequences of Radical Freedom
Kevin L. Stoehr
Chapter 3. Naked, Bad Faith and Masculinity
Mark Stanton
Chapter 4. Pursuits of Transcendence in The Man Who Wasn’t There
Tom Martin
Chapter 5. Lorna’s Silence: Sartre and the Dardenne Brothers
Sarah Cooper
PART II: FILMS OF SITUATION
Chapter 6. Being–Lost in Translation
Michelle R. Darnell
Chapter 7. If I Should Wake Before I Die: Existentialism as a Political Call to Arms in The Crying Game
Tracey Nicholls
Chapter 8. Crimes of Passion, Freedom and a Clash of Sartrean Moralities in the Coen Brothers’ No Country for Old Men
Enda McCaffrey
Chapter 9. ‘An Act of Confidence in the Freedom of Men’: Jean-Paul Sartre and Ousmane Sembene
Patrick Williams
Chapter 10. Cédric Klapisch’s The Spanish Apartment and Russian Dolls in Nausea’s Mirror
Jean-Pierre Boulé
Chapter 11. Baz Luhrmann’s William Shakespeare’s Romeo + Juliet: The Nauseous Art of Adaptation
Alistair Rolls
Notes on Contributors
Index