Botterill | Consumer Culture and Personal Finance | Buch | 978-0-230-00867-0 | sack.de

Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Consumption and Public Life

Botterill

Consumer Culture and Personal Finance

Money Goes to Market
2010
ISBN: 978-0-230-00867-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Money Goes to Market

Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Consumption and Public Life

ISBN: 978-0-230-00867-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK


This book explores the personal savings and credit discourses surrounding post-war British consumer culture. This cultural history highlights the contradictory meanings of home ownership, domesticity, women's consumerism, and banking deregulation that underwrote unprecedented financial crisis and consumer indebtedness.

Botterill Consumer Culture and Personal Finance jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction Prudent Investment and Modest Consumption Women, Home, Consumption, Lending and Ill Repute Hire Purchase, Home Furnishings and the Cult of Domesticity Gentlemanly Bankers Adopt a New Set of Manners Big Bang Banking The Press Takes on Personal Debt Three Personal Finance Discourses Personal Financial Identities in Psychology and Popular Literature Conclusion Bibliography


JACQUELINE BOTTERILL is Assistant Professor of Communication, Popular Culture and Film at Brock University, Canada. She is co-author of (with Barry Richards and Iain MacRury), , (with William Leiss, Stephen Kline, Sut Jhally) along with numerous articles relating to the cultural analysis of marketing, promotion and economic processes.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.