Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 351 g
Historical Reflections on the Nexus of Nations, National Identity, and Education
Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 351 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-3-031-41764-1
Verlag: Springer International Publishing
This edited volume provides an international overview of research on nationalism in education. In light of emerging neo-nationalism and national answers to global challenges, the book contributes to a growing and desperately needed discussion on how we can understand and deal with the involvement of education in phenomena of nations and nationalisms in school, curriculum, theory and research. In this book, internationally renowned scholars as well as doctoral students and postdocs from Asia, Europe, America, and Australia show how the history of education can theoretically and empirically deal with the concept(ion)s of nation and nationalism.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. National Literacies in Education Research.- 3. From People to National Citizens.- 4. The Nation in School and Curriculum.- 5. The Nation in a Globalized World.- 6. Conclusion.