Bornstein / Bruner | Interaction in Human Development | Buch | 978-1-138-97294-0 | sack.de

Buch, Englisch, 324 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: Crosscurrents in Contemporary Psychology Series

Bornstein / Bruner

Interaction in Human Development


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-138-97294-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 324 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: Crosscurrents in Contemporary Psychology Series

ISBN: 978-1-138-97294-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Interaction in Human Development unites theoretical essays and empirical accounts bearing directly on the nature of interactions as a principal factor and organizing feature in human mental and social development. The papers discuss all areas of interaction including genetic, environmental, life-span, interpersonal, and cultural. Ideal as a text for students and as a reference for professionals in personality, developmental, educational, and environmental psychology, psychotherapy, behavioral medicine, and language.

Bornstein / Bruner Interaction in Human Development jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional

Weitere Infos & Material


Contents: J.S. Bruner, M.H. Bornstein, On Interaction. Part I:Interaction in Cognitive Development. J. Tudge, B. Rogoff, Peer Influences on Cognitive Development: Piagetian and Vygotskian Perspectives. M. Bovet, S. ParratDayan, J. Voneche, Cognitive Development and Interaction. D. Wood, Social Interaction as Tutoring. Part II:Interaction in Language Acquisition C.E. Snow, Understanding Social Interaction and Language Acquisition: Sentences Are Not Enough. S. Curtiss, The Independence and Task-Specificity of Language. E.A. Schegloff, Reflections on Language, Development, and the Interactional Character of Talk-in-lnteraction. Part III:Child-Caretaker Interaction. C.S. Bergeman, R. Plomin, Genotype-Environmental Interaction. F.F. Strayer, E. Moss, The Co-Construction of Representational Activity During Social Interaction. M.H. Bornstein, Between Caretakers and Their Young: Two Modes of Interaction and Their Consequences for Cognitive Growth. Part IV:How to Formulate the Interaction Problem? R.M. Lerner, Developmental Contextualism and the Life-Span View of Person-Context Interaction. R. Bakeman, L.B. Adamson, P. Strisik, Lags and Logs: Statistical Approaches to Interaction C.J.Lumsden, The Gene-Culture Connection: Interaction Across Levels of Analysis.


Marc H. Bornstein, Jerome S. Bruner



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.