Bonderup Dohn | Designing for Learning in a Networked World | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 302 Seiten

Reihe: Routledge Research in Education

Bonderup Dohn Designing for Learning in a Networked World


1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-351-23233-3
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 302 Seiten

Reihe: Routledge Research in Education

ISBN: 978-1-351-23233-3
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Present day society is highly networked, both socially and technologically. This book aims to provide answers to the following questions: what skills are required for living in a networked world; how can educators design for learning these skills and what role can and should networked learning play in a networked world? It discusses central theoretical concepts and draws on current debates about competences necessary to thrive in contemporary society. The book presents detailed analyses of skills needed in a networked world and investigates the question of how one can design for learning in specific empirical cases, ranging in academic level from preschool to university teaching.

Bonderup Dohn Designing for Learning in a Networked World jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Table of contents Acknowledgements Preface Author biographies Part 1. Common framework Chapter 1. Introduction Chapter 2. Design in educational research – clarifying conceptions and presuppositions Chapter 3. Networked learning in a networked world Chapter 4. Assessing network technologies for learning Part 2. Skills for a networked world Chapter 5. Teaching in a networked world – skills, knowledge and beliefs Chapter 6. Participatory skills for learning in a networked world Chapter 7. Facilitating participation: Redefinition of library competence in a networked world Chapter 8. Digital literacy – cognitive strategies, genre skills and situated practice Chapter 9. Computational Literacy skill set – an incremental approach Part 3. Case studies: Designing for developing skills in a networked world Chapter 10. Guided tinkering as a design for learning programming Chapter 11. Designing for transition from day-care to school Chapter 12. Design principles for designing simulated social practices Chapter 13. Guidance practices for citizens’ interactions with e-government solutions Chapter 14. Intermediaries and intermediating tools as instruments for digital literacy in Bangladesh Chapter 15. Conclusion Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.