Medienkombination, Englisch, 319 Seiten, Book + Online Course, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 692 g
Insider Tips on Succeeding in the Industry that is Shaping the Future of Entertainment
Medienkombination, Englisch, 319 Seiten, Book + Online Course, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 692 g
ISBN: 978-3-031-57264-7
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Popular/general
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
Weitere Infos & Material
Part i: welcome to esports.- chapter 1. Introduction.- part ii: exploring the landscape.- chapter 2. Esports - the most passionate segment of gaming.- chapter 3. Esports and traditional sport: is it the same?.- part iii: decoding esports.- chapter 4. Esports: terms and market definition.- chapter 5. Who is who: key stakeholders in esports?.- chapter 6. Let’s get to essentials.- part iv: engaging with esports: quarks and atoms of esports.- chapter 8. Foundations of esports event.- chapter 9. Bridge the gaps: collaborating with stakeholders.- chapter 10. Rocket science: human resources in esports projects.- chapter 11. Prepare the pitch: venue planning.- chapter 12. Preparation pays out: setup the infrastructure.- chapter 13. Make yourself visible: broadcasting.- chapter 14. Money matters: financial planning.- chapter 15. Business opportunities and career.- chapter 16. Esports and future.