Buch, Englisch, 316 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 731 g
ISBN: 978-3-030-91470-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Lower undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau Konstruktionslehre, Bauelemente, CAD
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wissenschaftsethik, Technikethik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Konstruktionslehre und -technik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technologie: Soziale & Ethische Aspekte
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technik: Berufe & Ausbildung
Weitere Infos & Material
Part I: Being an Effective Student.- Achieving Success in Engineering.- Teaching & Learning Approaches.- Essential Skills for Learning.- Understanding Yourself and Others.- Part II: The Engineering Profession.- The Engineering Profession.- Engineering Problem Solving.- Engineering Design and Experiments.- Engineering Ethics.- Engineering Communication Part III: Engineering Fundamental Parameters.- Dimensions and Units.- Length.- Time.- Mass.- Force.- Temperature.- Electric Current.- Power, Energy and Efficiency.- Engineering Mathematics, Models and Reasoning.