E-Book, Englisch, 368 Seiten
Blaszczyk Fashionability
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-5261-5708-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
Abraham Moon and the creation of British cloth for the global market
E-Book, Englisch, 368 Seiten
ISBN: 978-1-5261-5708-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
This book examines the history of design and innovation at Abraham Moon and Sons of Guiseley. It is an exciting story of two families, the Moons and the Walshes, who created one of Yorkshire’s longest-living woollen mills that today serves global brands such as Dolce & Gabbana, Ralph Lauren Purple Label, and Burberry.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Modedesign, Stoffe, Schmuckdesign
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
Weitere Infos & Material
Introduction
1 The case of the grey tweed
2 Looking good
3 The wider world
4 Moving upmarket
5 From necessity to fashion
6 Adjustments
7 What’s next?
8 Reinvention
9 Fashionability: The way forward
Index