Buch, Englisch, 32 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 77 g
Reihe: ICME-13 Topical Surveys
State-of-the-art and Looking Ahead
Buch, Englisch, 32 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 77 g
Reihe: ICME-13 Topical Surveys
ISBN: 978-3-319-41813-1
Verlag: Springer
This topical survey focuses on research in tertiary mathematics education, a field that has experienced considerable growth over the last 10 years. Drawing on the most recent journal publications as well as the latest advances from recent high-quality conference proceedings, our review culls out the following five emergent areas of interest: mathematics teaching at the tertiary level; the role of mathematics in other disciplines; textbooks, assessment and students’ studying practices; transition to the tertiary level; and theoretical-methodological advances. We conclude the survey with a discussion of some potential directions for future research in this new and rapidly evolving domain of inquiry.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Main Topics You Can Find in this “ICME-13 Topical Survey”.- Introduction.- Survey on the State-of-the-art.- Summary and Looking Ahead.