Binder | Online Channel Integration | Buch | 978-3-658-04572-2 | sack.de

Buch, Englisch, 281 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3949 g

Binder

Online Channel Integration

Value Creation and Customer Reactions in Online and Physical Stores

Buch, Englisch, 281 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3949 g

ISBN: 978-3-658-04572-2
Verlag: Springer


Today, most firms employ online and offline distribution channels. Customers combine both channels for information search and purchase. However, researchers and practitioners are still lacking insight concerning the creation of additional customer value, in terms of a seamless purchase experience, by combining the online and offline channels. Also, it is unclear if these channel integration activities can actually help multichannel firms obtain a strategic advantage over their online pureplay competitors. Jochen Binder investigates how, why, and to what extent an integrated online channel increases customer value and leads to higher willingness to pay, customer loyalty, and purchase intention in a firm's online and offline stores.

Binder Online Channel Integration jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Definition and Operationalization of Online Channel Integration.- Experimental Analysis of the Relationship between Online Integration and Customer Reactions.- Implications for Companies operating Online and Offline Distribution Channels.- Managerial Suggestions for the Implementation of an Integrated Channel System.


Jochen Binder completed his doctoral thesis under the supervision of Prof. Dr. Marcus Schögel at the Institute of Marketing at the University of St. Gallen.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.