E-Book, Englisch, 304 Seiten, Web PDF
Billings / Parrott Media Stereotypes
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-4331-6664-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
From Ageism to Xenophobia
E-Book, Englisch, 304 Seiten, Web PDF
ISBN: 978-1-4331-6664-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
Weitere Infos & Material
Preface – Introduction The Practice of Studying Media Stereotypes – Theories of Media Stereotyping Research – Consumption Junction: Content Analytic Media Stereotyping Studies – Experiments & Outcomes-Based Study of Media Stereotyping – Gender-Based Media Stereotypes and Their Effects on Audiences: The More Gender Changes, the More Media Representation Stays the Same – Black Stereotypes in the Media: A Continuing Problem – Stereotypes of Latina/o Populations – Constructing Youth: Stereotyping Young People – Stereotypes Based on Looks/Appearance: "Beautiful Is Good" – Media Stereotypes of Class and Socioeconomic Status – Coming Out in Primetime: Stereotypes of LGBTQ Communities – Stereotypes of Religion: Tired Tropes and New Market Possibilities – Stereotypes of Immigrants and Refugees – Media Stereotypes of Mental Illness: Nurturing and Mitigating Stigma – Positive Stereotypes and Counter-Stereotypes: Examining Their Effects on Prejudice Reduction and Favorable Intergroup Relations – List of Contributors – Index.