Buch, Englisch, Band 3, 229 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4912 g
Buch, Englisch, Band 3, 229 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4912 g
Reihe: Perspectives on Children and Young People
ISBN: 978-981-10-2238-8
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction.- Children are children gender doesn’t matter.- Boys will be boys: What do teachers have to do with it?.- “…they don’t say that men and women are equal”: Culture, materiality and gender.- Teachers are mothers: Can men teach young children?.- Boys rule, Girls drool." Masculinities, femininities and the fight for power.- Boys, violence and the gendered negotiation of masculinities.- Girls hit!’ Constructing and negotiating violent African femininities.- Kiss and tell: Boys, girls and sexualities.- “Emma and Dave sitting on a tree, K I S S I N G” Boys, girls at play.- Conclusion.