Best / Intons-Peterson | Memory Distortions and Their Prevention | Buch | 978-1-138-00315-6 | sack.de

Buch, Englisch, 298 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 298 g

Reihe: Challenges and Controversies in Applied Cognition Series

Best / Intons-Peterson

Memory Distortions and Their Prevention


1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-138-00315-6
Verlag: Psychology Press

Buch, Englisch, 298 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 298 g

Reihe: Challenges and Controversies in Applied Cognition Series

ISBN: 978-1-138-00315-6
Verlag: Psychology Press


This volume explores the well-documented phenomena of memory distortion in a variety of settings, as well as how it can be ameliorated or prevented altogether. The editors have recruited some of the very best researchers in the applied cognitive field to address these issues. These authors examine distortion from several angles: fuzzy trace theory, face identification, memory deficits with age, collaborative influences on distortion, sociocultural influences on memory, retention of procedural and declarative information, and ignorance of medical and other information. The final chapter addresses the issue of cognitive technology, in general. Because of the surge of interest in applied cognitive psychology and in the memory distortion issue in particular, this book will be valuable to many applied and basic researchers.

Best / Intons-Peterson Memory Distortions and Their Prevention jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: D. Herrmann, M.J. Intons-Peterson, D.L. Best, Introduction and a Brief History of Memory Distortions and Their Prevention. V.F. Reyna, Fuzzy-Trace Theory and False Memory. M.A. Foley, H.J. Foley, A Study of Face Identification: Are People Looking "Beyond" Disguises? J.F. Hay, J.W. Nordlie, L.L. Jacoby, Assessing Memory Deficits in Elderly Adults: Repetition Errors, Misattributions, and Memory Slips. R.A. Dixon, L.M. Gagnon, C.B. Crow, Collaborative Memory Accuracy and Distortion: Performance and Beliefs. M. Gauvain, Sociocultural and Practical Influences on Spatial Memory. M.B. Jensen, A.F. Healy, Retention of Procedural and Declarative Information From the Colorado Drivers' Manual. M.H. Witte, A. Kerwin, C.L. Witte, Curriculum on Medical and Other Ignorance: Shifting Paradigms on Learning and Discovery. D. Herrmann, C. Yoder, Cognitive Technology.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.