Buch, Englisch, 285 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 236 mm, Gewicht: 563 g
Reihe: Worlds of Consumption
Consumerism and Body Aesthetics in the Twentieth Century
Buch, Englisch, 285 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 236 mm, Gewicht: 563 g
Reihe: Worlds of Consumption
ISBN: 978-1-137-29970-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Introduction: 'It Makes Princes of Those Who Have It': Beauty and Consumerism in the Twentieth Century; Hartmut Berghoff and Thomas Kühne PART I: BASIC DEVELOPMENTS AND KEY PROBLEMS 1. The Global and the Local in the Beauty Industry: A Historical Perspective; Geoffrey Jones 2. Consuming Bodies: The Commodification and Technification of Slenderness in the Twentieth Century; Ulrike Thoms 3. Medial Beauty: Three Sociological Theses on Late Modern Body Aesthetics; Michael R. Müller and Anne Sonnenmoser 4. The Harm in Beauty: Toni Morrison's Revisions of Racialized Traditional Theories of Aesthetics in The Bluest Eye; Althea Tait 5. Queer Beauty: Image and Acceptance in the Expanded Public Sphere; Jennifer V. Evans PART II: COSMOPOLITAN ATTEMPTS IN INTERWAR EUROPE 6. Miss Germany, Miss Europe, Miss Universe: Beauty Pageants in the Popular Media of the Weimar Republic; Mila Ganeva 7. Recognition for the 'Beautiful Jewess': Beauty Queens Crowned by Modern Jewish Print Media; Kerry Wallach 8. The Rise of Fashion Forecasting and Fashion Public Relations, 1920 1940: The History of Tobé and Bernays; Véronique Pouillard 9. 'The Beauty Soap of Film Stars': Lux Toilet Soap, Star Endorsements, and Building a Global Beauty Brand; Christina Burr 10. Beauty, Cosmetics, and Vernacular Ethnology in Weimar and Nazi Germany; Uta G. Poiger PART III: APPROPRIATIONS AND AGENCY IN AFRICA AND ASIA 11. Contesting Beauty Concepts in Precolonial and Colonial Kenya: Hierarchy, Resistance, and Identity; Christiane Reichart-Burikukiye 12. Imported Surgeries? Accounting for the Rise of Tehran's Nose-Job Industry; Sara Lenehan 13. Embodying Modernity: The Thrills and Ills of Being a Beautiful Woman in Tana Karo, North Sumatra; Karin Klenke