Buch, Englisch, 90 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 231 mm, Gewicht: 136 g
An Ethnographic and Socio-Semiotic Analysis of Tourism and Ocean Cruising
Buch, Englisch, 90 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 231 mm, Gewicht: 136 g
ISBN: 978-90-04-50627-5
Verlag: Brill
discusses topics such as the nature of tourism, different kinds of tourists, the role that myths play in tourism, gratifications from tourism, and travel as a means of personal transformation. It also deals with ocean cruising and considers the notion that cruises are boring, social class and cruising, cruising and addiction, and cruising and the psyche.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Semiotik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
Weitere Infos & Material
Contents
Acknowledgments
List of Illustrations
Abstract
Keywords
Preface on the Covid-19 Virus
1 Introduction
2 Aspects of Travel and Tourism
3 Tourists and Travelers
4 The Mind Set of the Traveler
5 Notes on Ocean Cruising
6 Cruising and the Psyche
7 Princess Cruises: A Case Study
8 Coda
References