E-Book, Englisch, 177 Seiten, eBook
Reihe: Psychology and Our Planet
Berger Brands and Cultural Analysis
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-24709-6
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 177 Seiten, eBook
Reihe: Psychology and Our Planet
ISBN: 978-3-030-24709-6
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Part I: Theoretical Considerations.- 1. Introduction: Thinking About Brands.- 2. What is a Brand? A Semiotic Analysis.- 3. Brands and the Psyche.- 4. Brands in Society, Society in Brands.- 5. Marketing Brands.- 6. Brands in History, History in Brands.- 7. Language and Brands.- 8. Visual Branding: Logos, Icons and Images.- Part II: Applications.- 9. The Branded Self.- 10. San Francisco as a Brand.- 11. Japan as a Brand.- 12. Brand Competition: Cruises.- 13. Brand Sacrality.- 14. Brand Discourse.- 15. Brand and Myth.- 16. Coda.