Buch, Englisch, 201 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 281 g
Popular Culture, Media, and Everyday Life
Buch, Englisch, 201 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 281 g
ISBN: 978-3-319-83671-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
Weitere Infos & Material
Introduction: Li’l Abner and Critical Multimodal Discourse Analysis.- 1. Communication: What Objects Tell Us.- 2. Language: Speed Dating.- 3. Metaphor: Love is a Game.- 4. Words: Freud on Dreams.- 5. Images: Advertising.- 6. Signs: Fashion.- 7. Narratives: Fairy Tales.- 8. Texts: Hamlet.- 9. Myths: The Myth Model.- 10. Genres: Uses and Gratifications.- 11. Humor: Jokes.- 12. Intertextuality: Parody.- 13. Rituals: Smoking.- 14. Lifestyles: Grid-Group Theory.- 15. Sacred and Profane: Department Stores and Cathedrals.- 16. Ideology: The Prisoner.- 17. Culture: Identity.- 18. Nobrow Culture: The Maltese Falcon.