Bereiter / Scardamalia | The Psychology of Written Composition | Buch | 978-0-89859-647-2 | sack.de

Buch, Englisch, 389 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 680 g

Reihe: Psychology of Education and Instruction Series

Bereiter / Scardamalia

The Psychology of Written Composition


Erscheinungsjahr 1987
ISBN: 978-0-89859-647-2
Verlag: Taylor & Francis Inc

Buch, Englisch, 389 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 680 g

Reihe: Psychology of Education and Instruction Series

ISBN: 978-0-89859-647-2
Verlag: Taylor & Francis Inc


First Published in 1987. Part of a series on the psychology of education and instruction, this volume marks a highpoint in the development on writing from a cognitive perspective. It significantly expands the data base upon which our understanding of writing rests. the book presents an original theory, or at any rate, the beginnings of a theory of writing and the development of writing skills, emphasizing the control processes in writing.

Bereiter / Scardamalia The Psychology of Written Composition jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


PART I CENTRAL CONCEPTS 1 Two Models of Composing Processes 2 An Integrative Schema for Studying the Composing Process 3 From Conversation to Composition PART II BASIC COGNITIVE FACTORS IN COMPOSITION 4 The Role of Production Factors in Writing Ability 5 Information Processing Load of Written Composition 6 How Children Cope with the Processing Demands of Coordinating Ideas in Writing PART III PERSPECTIVES ON THE COMPOSING STRATEGIES OF IMMATURE WRITERS 7 Knowledge Telling and the Problem of Inert Knowledge 8 The Development of Planning in Writing 9 Links Between Composing and Comprehending Strategies PART IV PROMOTING THE DEVELOPMENT OF MATURE COMPOSING STRATEGIES 10 Fostering Self-Regulation 11 Fostering Evaluative, Diagnostic, and Remedial Capabilities 12 Fostering Reflective Processes 13 Helping Children Gain Insight into Their Own Cognitive Processes PART V CONCLUSION 14 Knowledge-Telling and Knowledge Transforming Differences: Their Psychological and Educational Implications


Carl Bereiter, Marlene Scardamalia, Ontario Institute for Studies in Education



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.