E-Book, Englisch, 120 Seiten, eBook
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
E-Book, Englisch, 120 Seiten, eBook
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
ISBN: 978-3-8350-9580-9
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Dr. Men-Andri Benz promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist bei Simon - Kucher & Partners als Strategie und Marketing Consultant tätig.
Zielgruppe
Research
Weitere Infos & Material
1;Foreword;6
2;Preface;7
3;Contents;8
4;Figures;11
5;1. Experience and Credence Goods - An Introduction;13
6;2. Experience Characteristics and Moral Hazard in Team Sports;18
7;3. Credence Characteristics and Strategic Human Capital Selection;58
8;4. Experience Goods, Tournaments, and Oligopolistic Markets;87
9;5. Summary and Conclusions;118
10;References;121
Experience and Credence Goods - An Introduction.- Experience Characteristics and Moral Hazard in Team Sports.- Credence Characteristics and Strategic Human Capital Selection.- Experience Goods, Tournaments, and Oligopolistic Markets.- Summary and Conclusions.