Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 245 mm, Gewicht: 710 g
Reihe: Essentials
The Essential Introduction
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 245 mm, Gewicht: 710 g
Reihe: Essentials
ISBN: 978-0-415-45512-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Areas covered include:
- an introduction to communication and culture
- cultural and communication codes
- semiotics, communication process and models
- the individual and contemporary culture
- cultural contexts and practices
- how to do the coursework
- how to do the exam
- examples from advertising, fashion, music, magazines, body language, film and more.
AS Communication and Culture: The Essential Introduction clearly guides students through the course and gives them the tips they need to become proficient in understanding and deconstructing communication texts and everyday culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
Weitere Infos & Material
Section A: Introducing Communication and Culure. Section B: Codes. Section C: Identity and the Self. Section D: Toolkits; The Process and Semiotic Approaches. Section E: Practical Analysis and Case Studies. Section F: The Individual and Contemoporary Culture. Section G: Cultural Context and Practices. Section H: Doing the Coursework. Section I: Passing Exams. Glossary