Beharrell / Davis / Eldridge | More Bad News (Routledge Revivals) | Buch | 978-0-415-56790-9 | sack.de

Buch, Englisch, 506 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 630 g

Reihe: Routledge Revivals

Beharrell / Davis / Eldridge

More Bad News (Routledge Revivals)

Buch, Englisch, 506 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 630 g

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-0-415-56790-9
Verlag: Routledge


First published in 1980, More Bad News is the Second Volume in the research findings of the Glasgow University Media Group. It develops the analytic findings and methods of the first volume Bad News through a series of Case Studies of Television News Coverage, and argues that much of what passes as balanced and factual news reporting is produced from a highly partial viewpoint.

Focusing on the British economy in crisis, and its thematic linkage with the Social Contract during the first four months of 1975, the book deals with three main levels of activity: the story, the language and the visuals. As the book unpacks each level of routine news coverage a picture emerges which has the surface appearance of neutrality and balance but is in fact highly partial and restricted
Beharrell / Davis / Eldridge More Bad News (Routledge Revivals) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Part 1: Reporting the Economic Crisis and the Social Contract: A Case Study 1. Introduction: The Economic Background 2. Wages and Price Figures 3. From Diagnosis to Prescription 4. Pointing the Finger: Evaluations and Judgements 5. ‘Who Gets On?’: Conclusion Part 2: Hear it This Way 6. News Ideology: Neutrality and Naturalism 7. Assembling the News Text 8. News Talk: Vocabulary and Industrial Action Part 3: See it This Way 9. Measuring the Visuals 10. Halting the Flow 11. ‘Good Evening’ 12. Still Life 13. ‘Truth 24 Times a Second’ 25 Times for Television 14. Appendix A: Just One Week 15. Appendix B: Identifying Exploratory Themes 16: Appendix C: The Events of Sunday 11 May – Saturday 17 May 1975


Peter Beharrell, Howard Davis, John Eldridge, John Hewitt, Jean Hart, Gregg Philo, Paul Walton, Brian Winston


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.