Buch, Englisch, 328 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 568 g
Ideas, Culture and Strategy
Buch, Englisch, 328 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 568 g
ISBN: 978-3-319-32036-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Militär- und Verteidigungsstrategie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Frühe moderne Kriegsführung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Nationale und Internationale Sicherheits- und Verteidigungspolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Seestreitkräfte
Weitere Infos & Material
Editor’s introduction.- PART I: OVERVIEW.- 1. Introduction.- 2. Explaining strategic choices in military institutions: theoretical models.- PART II: THE STRUGGLE FOR CONTROL OF BRITISH NAVAL POLICY, 1870-1889.- 3. The royal navy and the 1889 naval defence act: history and historiography.- 4. Ideas and institutions: the development of officer education, strategic thinking, and intelligence collection in the royal navy, 1870-1888.- 5. Professionals, politicians, the press, and the public: the “navy scare” of 1888-1889.- PART III: STRATEGIC RECONFIGURATION IN THE UNITED STATES, 1873-1889.- 6. British ideas in an American context: the underpinnings of strategic debate and organizational maturity, 1873-1884.- 7. The navalist triumph: politicians, professionals, and the fight for the direction of American naval policy, 1885-1889.- PART IV.- 8. Conclusion.