Buch, Englisch, 291 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4955 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Science and Technology
US Airports Since 1945
Buch, Englisch, 291 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4955 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Science and Technology
ISBN: 978-3-319-31194-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Luft- und Raumfahrttechnik, Luftverkehr
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Verkehrsplanung, Verkehrspolitik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
Weitere Infos & Material
Introduction: Cities, Airports and the Jet Age.- Part One.- Chapter One From 30,000 Feet: Airports and Aviation History Since 1945.- Chapter Two Closer to the Ground: Airport Ownership and Finance.- Part Two.- Chapter Three Response to the Jet Age: Federal-Local Interaction and the Shaping of the Aviation Landscape.- Chapter Four Airports for the “Jet Age”: Expansion, Iconic Architecture and Airport Malls.- Part Three.- Chapter Five The Broad Problem of Airport Noise: Airports, the Courts, the Federal Government, and the Environment.- Chapter Six Cities and Jet Noise: On the Ground and in the Air, How to Tame the Planes that Roared.- Part Four.- Chapter Seven Airport Security: Hijackers, Terrorists, Religious Groups and the Constitution.- Conclusion.