Buch, Englisch, Band 9, 110 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm
Reihe: Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung
Educational goals in competition?!
Buch, Englisch, Band 9, 110 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm
Reihe: Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung
ISBN: 978-3-8188-0096-3
Verlag: Waxmann Verlag
This volume examines the question of whether the central educational goals of promoting cognitive development on the one hand and socio-emotional development on the other are in conflict, or whether they can support each other under certain conditions. For a long time, research and teaching have focused strongly on cognitive development, with the aim of equipping all learners with basic academic competencies. However, the (intentional) fostering of socio-emotional aspects is becoming increasingly important.This book discusses the compatibility of these two educational goals from various disciplinary perspectives. The contributors are internationally selected experts from Germany, Switzerland, and the United States.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Affektive, soziale und ethische Ziele in der Erziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie




