Buch, Englisch, 366 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 862 g
Reihe: Essentials
The Essential Resource
Buch, Englisch, 366 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 862 g
Reihe: Essentials
ISBN: 978-0-415-28792-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Individual sections address:
* texts and meanings in communication
* themes in personal communication
* communication practice
* culture, communication and context
* debates and controversies in communication.
Edited by the same teachers and examiners who brought us AS Communication Studies: The Essential Introduction, this volume will help communications students to engage with the subject successfully. Its key features include:
* suggested further activities at the end of each chapter
* a glossary of key terms
* a comprehensive bibliography with web resources.
Zielgruppe
AS/A2 and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
Weitere Infos & Material
Part 1: Texts and Meanings in Communication Approaching Theory, Semiotics, Language and the World Part 2: Themes in Personal Communication Social Interaction, Non-verbal Codes, Power in Groups, 'Male' and 'Female' Talk Part 3: Communication Practice Research Methods, Writing Style, Rhetoric Part 4: Culture, Communication and Context Ideology High and Low Culture, Marxism, Feminism, Post-Colonialism Part 5: Debates and Controversies in Communication Globalisation Technology as Culture, Communication and Socialisation