Barrow | Common Sense and the Curriculum | Buch | 978-1-138-00841-0 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 278 g

Reihe: Routledge Library Editions: Education

Barrow

Common Sense and the Curriculum


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-138-00841-0
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 278 g

Reihe: Routledge Library Editions: Education

ISBN: 978-1-138-00841-0
Verlag: Routledge


This book addresses the question ‘What should be taught in schools and why?’. The book begins by stressing the way in which such a question should be approached and goes on to offer a comprehensive and stringent critique of a variety of principles for the selection of curriculum content, with particularly important sections on deschooling and the hidden culture curriculum theory. The final chapter contains the positive curricular recommendations, with virtually every candidate for curriculum time examined and assessed in respect of its educational worth.

Barrow Common Sense and the Curriculum jetzt bestellen!

Zielgruppe


General, Postgraduate, Professional, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction. Part 1: Critical Comments on Curriculum Theory. 1 Towards a Worthwhile Curriculum. 2 Alternative Approaches to the Curriculum. Part 2: A Positive Theory of Curriculum. 3 A ‘Worthwhile’ Chapter. 4 The Curriculum. Index.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.