Buch, Englisch, 378 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1610 g
Buch, Englisch, 378 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1610 g
ISBN: 978-0-7923-7479-4
Verlag: Springer US
provides a theoretical basis of the topic, a summary of the acquired research in the field, practical applications for government planners, and a critical discussion of future trends.
Through a series of chapters contributed by an international group of researchers under the general editorship of Pierre Barjonet, comprehensively synthesizes thinking in the psychology of traffic from its inception in the mid 1950s through the present day.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltsoziologie, Umweltpsychologie, Umweltethik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Rechtssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Umweltsoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtssoziologie, Rechtspsychologie, Rechtslinguistik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Kriminalpsychologie, Forensische Psychologie
Weitere Infos & Material
One: General Overview.- 1. Objectives, Topics and Methods.- 2. Transport Psychology in Europe: A Historical Approach.- 3. Models in Traffic Psychology.- Two: Mind and Behavior in Traffic.- 4. Perception.- 5. Factors Influencing Driving Performance.- 6. Learning to Drive.- 7. Attitudes.- 8. Motivational and Emotional Aspects Involved in Driving.- Three: Changing Driving Cognitions, Attitudes and Behavior.- 9. Driver Improvement.- 10. The Effects of Safety Regulations and Law Enforcement.- 11. Effectiveness of Road Safety Campaigns.- 12. Social Intervention in Traffic Safety.- 13. The Effects of Road Design on Driving.- 14. The Effect of Road Transport Telematics.- 15. Users’ Acceptance and Societal Acceptability of New Traffic Technologies.- Four: Traffic Psychology in Practice: Some Selected Examples.- 16. Driver Selection.- 17. The Traffic Psychological Job in the German-Language Area.- Conclusion: Traffic Psychology for the 2000’s: Profession and Science.