Buch, Englisch, Band 67, 270 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 236 mm, Gewicht: 512 g
Meaning, Embodiment, and Making
Buch, Englisch, Band 67, 270 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 236 mm, Gewicht: 512 g
Reihe: Studies in Medieval and Early Modern Culture
ISBN: 978-1-5015-1787-7
Verlag: De Gruyter
The heart is an iconic symbol in the medieval and early modern European world. In addition to being a physical organ, it is a key conceptual device related to emotions, cognition, the self and identity, and the body. The heart is read as a metaphor for human desire and will, and situated in opposition to or alongside reason and cognition. In medieval and early modern Europe, the “feeling heart” – the heart as the site of emotion and emotional practices – informed a broad range of art, literature, music, heraldry, medical texts, and devotional and ritual practices. This multidisciplinary collection brings together art historians, literary scholars, historians, theologians, and musicologists to highlight the range of meanings attached to the symbol of the heart, the relationship between physical and metaphorical representations of the heart, and the uses of the heart in the production of identities and communities in medieval and early modern Europe.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Sonstige Religionen Sonstige Religionen: Spiritualität, Mystik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: Völkerwanderung und Mittelalter
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Lyrik und Dichter
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: Renaissance, Manierismus