Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 395 g
Rhapsody in Blue and the Creation of an American Icon
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 395 g
ISBN: 978-0-19-997838-0
Verlag: OUP US
Based on a host of newly discovered manuscripts, the book significantly alters existing historical and cultural conceptions of the Rhapsody. With additional forays into visual media, including the commercial advertising of United Airlines and Woody Allen's Manhattan, it moreover exemplifies how arrangements have contributed not only to the iconicity of Gershwin and Rhapsody in Blue, but also to music-making in America -- its people, their pursuits, and their processes.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikwissenschaft: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Jazz
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassische Musik des 20./21. Jahrhunderts