The Self, Pedagogy and Culture
Buch, Englisch, 283 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g
ISBN: 978-3-030-48624-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction to joint degrees and the debates, tensions and influences in international higher education.- Chapter 2. Contextualising joint degrees and developing a Europe of Knowledge.- Chapter 3. The international higher education environment: adding value through international joint double degrees.- Chapter 4. The ‘lived’ experience of joint degrees as an internationalised curriculum: a glimpse of a ‘window to the world’.- Chapter 5. Experiencing cultural difference on an international joint double degree.- Chapter 6. Differences in institutional and nationally framed approaches to pedagogy as part of the joint degree experience.- Chapter 7. The Use and Importance of Group Work on International joint double degrees.- Chapter 8. Marketing joint degrees and the impact of intuitional motivational drivers on students.-