Baergen | Tracing Ted Tetsuo Aoki's Intellectual Formation | Buch | 978-0-367-52035-9 | sack.de

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 270 g

Reihe: Studies in Curriculum Theory Series

Baergen

Tracing Ted Tetsuo Aoki's Intellectual Formation

Historical, Societal, and Phenomenological Influences
1. Auflage 2022
ISBN: 978-0-367-52035-9
Verlag: Routledge

Historical, Societal, and Phenomenological Influences

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 270 g

Reihe: Studies in Curriculum Theory Series

ISBN: 978-0-367-52035-9
Verlag: Routledge


Through careful examination of Ted Aoki’s life and work within its historical, societal and intellectual context, this text advances a new appreciation of the national distinctiveness of Canadian curriculum studies.

The book draws unique comparison between Aoki’s writings and Heidegger’s concept of "being-in-the-world." In exploring Aoki’s narratives on momentous life events, the author attends to the interwoven, dynamic and poetic essence of the scholar’s intellectual formation and identifies a critically reflective style of theorizing. By contextualizing Aoki’s narrations on his momentous life events, the text engages with Aoki’s critical reflective and unique style of theorizing and foregrounds the prominent influence of Heidegger’s phenomenology and writings on Aoki’s thinking.

A major contribution to understanding Aoki’s curriculum scholarship, this book is an important resource for researchers and post-graduate students working across curriculum studies discourse.

Baergen Tracing Ted Tetsuo Aoki's Intellectual Formation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate

Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Understanding as Mode of Being 3. Polyphonic Sounds of Pedagogy (1964-1987) 4. Poetic Wisdom (1987-2003) 5. Point of Returning


Patricia Liu Baergen completed her Ph.D. in Curriculum Studies at the University of British Columbia, Canada. Her research interests include curriculum studies, life history, theorizing pedagogy and educational philosophy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.