Astleitner | Intervention Research in Educational Practice | Buch | 978-3-8309-4197-2 | sack.de

Buch, Englisch, 188 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 363 g

Astleitner

Intervention Research in Educational Practice

Alternative Theoretical Frameworks and Application Problems
1. Auflage 2020
ISBN: 978-3-8309-4197-2
Verlag: Waxmann

Alternative Theoretical Frameworks and Application Problems

Buch, Englisch, 188 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 363 g

ISBN: 978-3-8309-4197-2
Verlag: Waxmann


Improving learning and teaching at schools or universities may start with choosing evidence-based interventions and practices, but does not end there. To ensure sustainable changes to programs in educational practice, interventions need to address complex issues related to theories, research designs, and measurements. This book presents typical but often overlooked problems in intervention research in educational practice. These problems are embedded in various educational areas such as, amongst others, school effectiveness, instructional design or motivational aspects of teacher trainings.

Astleitner Intervention Research in Educational Practice jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Dickman, Nomy
Dr. Nomy Dickman, received her Ph.D from the Technion, Faculty of Education in Science and Technology. In 2012, she joined the Azrieli Faculty of Medicine, Bar-Ilan University, Israel, as Head of the Unit for Development and Evaluation of Education. Her areas of expertise include enhancing faculty teaching skills, professionalizing faculty assessments of students, developing and administering teaching surveys, and developing workshops and courses in medical education. She advanced the implementation of active learning teaching methods in the pre-clinical program and during the clinical clerkships. Dr. Dickman is co-developer and co-coordinator of the Near-Peer-Teaching program in anatomy.
Dr. Dickman is also involved in various international educational initiatives as part of the Erasmus+ Program and hosts many international educators who come to Bar-Ilan University to share knowledge in education. In 2018, Dr. Dickman was appointed the representative of the European Team-Based Learning Community in Israel and the European Representative on the Global Membership Committee of the Team-Based Leaning Collaborative.
Prior to joining the Azrieli Faculty of Medicine, she worked for numerous years in institutions of higher education as a lecturer, training teachers and teacher educators in areas of didactics, evaluation and research.

Astleitner, Hermann
Hermann Astleitner lehrt als Erziehungswissenschaftler an der Universität Salzburg.

Hofmann, Franz
Außerordentlicher Universitätsprofessor am Fachbereich Erziehungswissenschaft. Arbeits- und Forschungsschwerpunkte: Schulführungskompetenzen; Schulentwicklungsberatung; Förderung von Selbststeuerungskompetenzen bei pädagogisch Tätigen; Pädagogik und Spiritualität (Forschungsschwerpunkt).

Astleitner, Hermann
Hermann Astleitner lehrt als Erziehungswissenschaftler an der Universität Salzburg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.