Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 402 g
Industry, Politics, and Culture
Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 402 g
ISBN: 978-1-032-28200-8
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Undergraduate Core
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Globalisierung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
Weitere Infos & Material
List of Contributors
Introduction: Global Media Dialogues: Industry, Politics, and Culture
Lee Artz
Chapter 1: Media Imperialism in Global Context
Oliver Boyd-Barrett
Chapter 2: Global Capitalism and Transnational Class Conflict
Jerry Harris
Chapter 3: The Pan-African Media Gap: Empire and the Coloniality of Identity Politics in Post-Apartheid South Africa
Last Moyo and Allen Munoriyarwa
Chapter 4: Global Media: From Media Imperialism to Global Media Giants
Rodrigo Gómez and Benjamin J. Birkinbine
Chapter 5: Little Giants in Latin America
Lee Artz
Chapter 6: South Asia as Contested Terrain for Cultural Imperialism
Anis Rahman
Chapter 7: A New Cultural Imperialist Rivalry?: A Political Economy of Communication, for Neither Washington Nor Beijing
Tanner Mirrlees
Chapter 8: The Belt and Road Initiative, Communication, and Geopolitics
Yuezhi Zhao and Anis Rahman
Conclusion: Editor’s Postscript