Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 232 mm, Gewicht: 448 g
Public Relations and the Politics of American Environmentalism
Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 232 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-0-19-005535-6
Verlag: Hurst & Co.
In A Strategic Nature, Melissa Aronczyk and Maria I. Espinoza examine public relations as a social and political force that shapes both our understanding of the environmental crises we now face and our responses to them. Drawing on in-depth interviews, ethnography, and archival research, Aronczyk and Espinoza document the evolution of PR techniques to control public perception of the environment since the beginning of the twentieth century. More than spin or misinformation, PR affects how institutions and individuals conceptualize environmental problems -- from conservation to coal mining to carbon credits. Revealing the linkages of professional strategists, information politics, and environmental standards, A Strategic Nature shows how public relations restricts alternative paths to a sustainable climate future.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Umwelt- und Gesundheitspolitik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wissenschaftsethik, Technikethik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
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- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
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