Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g
Historical Perspectives and Modern Trends
Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g
Reihe: Palgrave Studies of Entrepreneurship in Africa
ISBN: 978-3-030-66279-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
Weitere Infos & Material
Part I: Introduction and First-generation Micro Entrepreneurs.- 1.Global Perspectives on Entrepreneurs and Entrepreneurship.- 2.Africa: Entrepreneurs and Entrepreneurship in the Continent.- 3.Culture and Traditional Foundations of African Women Entrepreneurs.- 4.Regional Perspectives of Women Entrepreneurs: Similarities, Differences, and Contributing Forces.- 5.Challenges, Opportunities, and Interventions for Women Entrepreneurs.- Part II: 21st Century Second-generation Entrepreneurs and Entrepreneurial Development.- 6.Characteristics of Second-generation Women Entrepreneurs: Education, Technology, and Globalization Effect.- 7.Africa: Prospects for Entrepreneurial Development.- 8.An Inclusive and Diverse Entrepreneurial Ecosystem for Africa.- 9.Africa’s Diaspora: Prospects for Women Entrepreneurs.- 10.Future of Women Entrepreneurs in Africa.- 11.Conclusions and Trends.- 12.Profiles of Select Women Entrepreneurs.