Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 448 g
Broadcasting in the Twenty-First Century
Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: Routledge Research in Cultural and Media Studies
ISBN: 978-0-415-65612-2
Verlag: Routledge
Ultimately, Radio’s Digital Dilemma is a cautionary tale about the overarching influence of economics on contemporary media policymaking, to the detriment of notions such as public ownership and access to the airwaves—and a call for media scholars and reformers to engage in the continuing struggle of radio’s digital transition in hopes of reclaiming these important principles.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Nachrichten- und Kommunikationstechnik Funktechnik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
Weitere Infos & Material
1. Identifying Radio’s Digital Dilemma 2. The Developmental Trajectory of U.S. Digital Radio 3. The Fundamental Detriments of IBOC-DAB 4. FCC "Deliberation" of HD Radio 5. The Troubled Proliferation of HD Radio 6. Tweaking an Imperfect System 7. HD Radio’s Murky Future 8. Confronting Radio’s Digital Dilemma