Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 208 mm, Gewicht: 331 g
Concepts, Social Relationships and Sentiments
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 208 mm, Gewicht: 331 g
Reihe: European Association of Social Anthropologists
ISBN: 978-0-415-22907-4
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Religionsethnologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Umwelt und Kultur, Kulturökologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
Weitere Infos & Material
1 Reconceptualizing community 2 The mining community and the ageing body: Towards a phenomenology of community? 3 Community as place-making: Ram auctions in the Scottish borderland 4 Cultural islands in the globalizing world: Communitcum-locality of the Cieszyn Silesian Lutherans 5 Community beyond place: Adoptive families in Norway 6 ‘Have you been to Hayward Field?’: Children’s sport and the construction of community in suburban Canada 7 The ethnographic field revisited: Towards a study of common and not so common fields of belonging 8 Post-cultural anthropology: The ironization of values in a world of movement 9 Epilogue