Alston | Beyond Immersive Theatre | Buch | 978-1-349-69394-8 | sack.de

Buch, Englisch, 241 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g

Alston

Beyond Immersive Theatre

Aesthetics, Politics and Productive Participation
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-349-69394-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aesthetics, Politics and Productive Participation

Buch, Englisch, 241 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g

ISBN: 978-1-349-69394-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK



Immersive theatre currently enjoys ubiquity, popularity and recognition in theatre journalism and scholarship. However, the politics of immersive theatre aesthetics still lacks a substantial critique. Does immersive theatre model a particular kind of politics, or a particular kind of audience? What’s involved in the production and consumption of immersive theatre aesthetics? Is a productive audience always an empowered audience? And do the terms of an audience’s empowerment stand up to political scrutiny?  
Beyond Immersive Theatre contextualises these questions by tracing the evolution of neoliberal politics and the experience economy over the past four decades. Through detailed critical analyses of work by Ray Lee, Lundahl & Seitl, Punchdrunk, shunt, Theatre Delicatessen and Half Cut, Adam Alston argues that there is a tacit politics to immersive theatre aesthetics – a tacit politics that is illuminated by neoliberalism, and that is ripe to be challenged by the evolution and diversification of immersive theatre.
Alston Beyond Immersive Theatre jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- 1.Theatre in a Box: Affect and Narcissism in Ray Lee’s Cold Storage.- 2.Theatre in the Dark: Spectatorship and Risk in Lundahl & Seitl’s Pitch-black Theatre.- 3.Theatre through the Fireplace: Punchdrunk and the Neoliberal Ethos.- 4.Frustrating Theatre: Shunt in the Experience Economy.- 5.Theatre in the Marketplace: Immaterial Production in Theatre Delicatessen’s Theatre Souks.- Conclusion.


Adam Alston is Lecturer in Theatre and Performance Studies at the University of Surrey, UK. His research explores immersive theatre, theatre in the dark, and a range of themes in contemporary theatre including secrecy, labour and error. He is a contributing editor to Contemporary Theatre Review’s Interventions and a Creative Associate with Curious Directive.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.