LGBT Diversity
Buch, Englisch, 217 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g
ISBN: 978-1-349-44166-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Aims to increase awareness about the specific circumstances of LGBT (lesbian, gay, bisexual, and transgender) diversity. Based on a wide array of literature this volume provides a global vision of this reality, explaining the evolution of homosexuality during history and reasons why it has been considered a sin, an illness and a crime.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Author's Note Foreword Jesús Encinar Acknowledgements Introduction PART I: LGBT CONTEXT. FROM SIN, CRIME AND SICKNESS TO NORMALIZATION About a Different Identity Homosexuality: an Historic Evolution of the Term Homophobia New Family Models: Same Sex Marriage and Descendants Cultural Allies PART II: LGBTS IN SOCIAL ENVIRONMENTS AND AT WORKPLACE The Interaction of LGBT Individuals with Different Environments LGBT Diversity at Corporations in Spain A Case Study on LGBT Tourism: An Isomorfist Opportunity With Regard to an Emerging Segment