Buch, Englisch, 222 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 440 g
Buch, Englisch, 222 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 440 g
Reihe: Routledge Research in Cultural and Media Studies
ISBN: 978-0-415-70426-7
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Foreword Christoph Lindner Introduction Rob Allen and Thijs van den Berg Part I: Victorian Serials 1. The Unruliness of Serials in the Nineteenth Century (and in the Digital Age) Mark Turner 2. "Pause you who read this": Disruption and the Victorian Serial Novel Rob Allen 3. "Split […] peas": Mrs Beeton and Domestic Time, Decomposed Maria Damkjaer Part II: Serialization on Screen 4. The Logic of the Line Segment: Continuity and Discontinuity in the Serial-Queen Melodrama Shane Denson 5. "Is it true blondes have more fun?": Mad Men and the Mechanics of Serialization Joyce Goggin 6. The Walking Dead: Quality Television, Transmedia Serialization, and Zombies Dan Hassler-Forest 7. Ingmar Bergman, Showrunner Sean O’Sullivan Part III: Serialization in Comic Books and Graphic Novels 8. Serialization and Displacement in Graphic Narrative Jason Dittmer 9. The Issues Issue: A Series of Thoughts on Seriality in Daniel Clowes’ Eightball Angela Szczepaniak Part IV: Digital Serialization 10. The Sense of an Ending: The Computer Game Fallout 3 as a Serial Fiction Alistair Brown 11. Circling the Infinite Loop, One Edit at a Time: Seriality in Wikipedia and the Encyclopedic Urge Erinç Salor 12. The Serialization Game: Computer Hardware and the Serial Production of Video Games Thijs van den Berg