Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3648 g
Overcoming the Desire Not to Know in Classroom Teaching
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3648 g
Reihe: Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
ISBN: 978-1-137-00285-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Alcorn examines qualities of student resistance to new and uncomfortable information and proposes methods for teachers to work productively with such resistance. Drawing on research from numerous disciplines showing how emotion grounds human reason, he outlines an agenda that makes emotional experience central to educational practice.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
1. The Emotional Demands of Information Assimilation 2. The Psychology and Biology of the Desire Not to Know 3. Symptomatic Fixation, Emotion, and Social Alliance 4. Academic Allegiance and Attacks on Linking 5. Information Relays and the Touched Nerves of Global Injustice