Albornoz | Power, Media, Culture | Buch | 978-1-137-54007-2 | sack.de

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 223 mm x 146 mm, Gewicht: 4139 g

Reihe: Global Transformations in Media and Communication Research - A Palgrave and IAMCR Series

Albornoz

Power, Media, Culture

A Critical View from the Political Economy of Communication

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 223 mm x 146 mm, Gewicht: 4139 g

Reihe: Global Transformations in Media and Communication Research - A Palgrave and IAMCR Series

ISBN: 978-1-137-54007-2
Verlag: Palgrave Macmillan


This book updates and revalidates critical political economy of communication approaches. It is destined to become a work of reference for those interested in delving into debates arising from the performance of traditional and new media, cultural and communication policy-making or sociocultural practices in the new digital landscape.
Albornoz Power, Media, Culture jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


PART I: THE POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION 1. Current Challenges In The Critical Economy Of Communication And Culture; Ramón Zallo 2. The Political Economy Of Communication: A Living Tradition; Vincent Mosco PART II: CULTURAL OR CREATIVE INDUSTRIES? 3. Intellectuals And Cultural Policies; Philip Schlesinger 4. Cultural Industries, Creative Economy And Information Society; Gaëtan Tremblay 5. Creativity Versus Culture?; Enrique Bustamante PART III: CULTURAL CONSUMPTION FROM A CRITICAL PERSPECTIVE 6. Studying Cultural Behaviours, Consumptions, Habits And Practices; Armand Mattelart 7. New Approaches For New Sociocultural Practices; Micael Herschmann 8. Cultural Consumption And Media Power; Francisco Sierra PART IV: CHALLENGES IN THINKING ABOUT COMMUNICATION AND CULTURE 9. Digital Networks And Services: A New Political And Technological Agenda; Luis A. Albornoz 10. Communication And Epistemological Struggle; César Bolaño 11. Culture And Communication: A Political Economy View; Delia Crovi Druetta


César Bolaño, Federal University of Sergipe, Brazil

Enrique Bustamante, Complutense University of Madrid, Spain

Delia Crovi Druetta, National Autonomous University of Mexico (UNAM), Mexico

Micael Herschmann, Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), Brazil

Armand Mattelart, University of Paris VIII, France

Vincent Mosco, Queen's University, Canada

Philip Schlesinger, University of Glasgow, UK

Francisco Sierra, University of Seville, Spain

Gaëtan Tremblay, University of Québec, Canada

Janet Wasko, University of Oregon, USA

Ramón Zallo, University of the Basque Country, Spain


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.