Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 223 mm x 146 mm, Gewicht: 4139 g
Reihe: Global Transformations in Media and Communication Research - A Palgrave and IAMCR Series
A Critical View from the Political Economy of Communication
Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 223 mm x 146 mm, Gewicht: 4139 g
Reihe: Global Transformations in Media and Communication Research - A Palgrave and IAMCR Series
ISBN: 978-1-137-54007-2
Verlag: Palgrave Macmillan
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Kinder- und Jugendliteratur, Märchen, Mythen, Sagen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
PART I: THE POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION 1. Current Challenges In The Critical Economy Of Communication And Culture; Ramón Zallo 2. The Political Economy Of Communication: A Living Tradition; Vincent Mosco PART II: CULTURAL OR CREATIVE INDUSTRIES? 3. Intellectuals And Cultural Policies; Philip Schlesinger 4. Cultural Industries, Creative Economy And Information Society; Gaëtan Tremblay 5. Creativity Versus Culture?; Enrique Bustamante PART III: CULTURAL CONSUMPTION FROM A CRITICAL PERSPECTIVE 6. Studying Cultural Behaviours, Consumptions, Habits And Practices; Armand Mattelart 7. New Approaches For New Sociocultural Practices; Micael Herschmann 8. Cultural Consumption And Media Power; Francisco Sierra PART IV: CHALLENGES IN THINKING ABOUT COMMUNICATION AND CULTURE 9. Digital Networks And Services: A New Political And Technological Agenda; Luis A. Albornoz 10. Communication And Epistemological Struggle; César Bolaño 11. Culture And Communication: A Political Economy View; Delia Crovi Druetta