Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 390 g
Theorizing Gamble-Play Media
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 390 g
Reihe: Routledge Studies in New Media and Cyberculture
ISBN: 978-0-367-59172-4
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Hobbies & Spiele
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
Preface: The VIP Lounge Introduction. Digital gambling as media Part I. Gamble-play theory 1. Towards a theory of gamble-play 2. Smoke and mirrors: procedural rhetoric in gamble-play 3. Gamble-play media and practices of consumption Part II. Gamble-play platforms 4. Gamble-play and popular culture: when slots meet Hollywood 5. Gamble-play as Second Life: the case of PKR 6. Mobile gamble-play apps: a casino in your pocket. Gambling with markets: stock trading apps and the logic of gamble-play Postface: Gamble-play in the societies of control