Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Buch, Englisch, 93 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 189 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
Leveraging Collective Intelligence
Buch, Englisch, 93 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 189 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
ISBN: 978-3-031-83119-5
Verlag: Springer Nature Switzerland
This open access book offers a structured approach that aligns indicators of social value and provides a stable foundation amidst the dynamic and ever-changing social complexities. From detailed system scales of participation to an overview of how it works, this book presents a roadmap for automating data in systemic alignment with social value. With its adaptability to changing societal structures, it provides a pragmatic solution within existing systems while paving the way for future advancements. It is valuable for researchers and business leaders.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction to Unifying Sustainability Information.- Chapter 2. The Who, What, When, Where and Why of Social Impact Data.- Chapter 3. Metaphor-Driven Contextualization: Reordering Information for Collective Intelligence.- Chapter 4. From Concepts to Coherence: Modeling Social Impact Data for Societal Systemic Alignment.