Adkins | New Wave | Buch | 978-1-349-47304-5 | sack.de

Buch, Englisch, 147 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 212 g

Reihe: Pop Music, Culture and Identity

Adkins

New Wave

Image Is Everything
2015. Auflage 2015
ISBN: 978-1-349-47304-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Image Is Everything

Buch, Englisch, 147 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 212 g

Reihe: Pop Music, Culture and Identity

ISBN: 978-1-349-47304-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK


New Wave: Image is Everything traces the evolution of the often neglected pop music genre, new wave. Using artists from Elvis Costello to Cyndi Lauper as illustrations, the book argues that new wave was among the first flowerings of postmodern theory in popular culture.

Adkins New Wave jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. An Introduction 2. New Wave's Rise in the UK 3. New Wave's Rise in the US 4. Making the Image Everything 5. Pure Images 6. The Return of Meaning Bibliography Discography


M. King Adkins works primarily in the fields of postmodernism and popular culture. During a postdoctoral fellowship at Georgia Tech, he began seeking ways to connect these research areas to STEM education. Currently he serves as Assistant Professor of Humanities at the South Dakota School of Mines and Technology in Rapid City, South Dakota.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.