Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 225 mm, Gewicht: 413 g
Reihe: Ethnicity and Identity
Identifying with People and Places
Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 225 mm, Gewicht: 413 g
Reihe: Ethnicity and Identity
ISBN: 978-1-85973-900-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Reise & Urlaub: Führer, Landkarten, Pläne
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Contents: Simone Abram & Jacqueline Waldren, Introduction -- Tamara Kohn, Island Involvement and the Evolving Tourist -- Simone Abram, Performing for Tourists in Rural France -- Jacqueline Waldren, We Are Not Tourists: We Live Here -- Sara Cohen, More than the Beatles: Popular Music, Tourism and Urban Regeneration -- Connie Zeanah Atkinson, Whose New Orleans? Music's Place in the Packaging of New Orleans for Tourism -- Hazel Tucker, The Ideal Village: Interactions through Tourism in Central Anatolia -- Donald V.L. Macleod, ‘Alternative' Tourists on a Canary Island -- Niels Sampath, Mas Identity: Tourism and Global and Local Aspects of Trinidad Carnival -- Ken Teague, Representations of Nepal -- Michael Hitchcock, Nick Stanley & Siu King Chung, The Southeast Asian ‘Living Museum' and its Antecedents -- Mark Nuttall, Packaging the Wild: Tourism Development in Alaska