Buch, Englisch, Band 5, 171 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 295 g
Reihe: Virtues and Economics
Buch, Englisch, Band 5, 171 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 295 g
Reihe: Virtues and Economics
ISBN: 978-3-030-26116-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Gesellschaftstheorie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
Preface.- Introduction.- Part I Theory.- Nadine Elzein: Free Will and Empirical Arguments for Epiphenomenalism.- Stephen Pratten: Causality, Agency and Change.- Jason Blakely: How Economics Becomes Ideology: The Uses and Abuses of Rational Choice Theory.- William Child: Economics, Agency, and Causal Explanation.- Part II Praxis.- Richard Conrad and Peter Hunter: Why Aquinas Would Agree That Human Economic Behaviour Is Largely Predictable.- Paul Clough: Agency, Time and Morality: An Argument from Social and Economic Anthropology.- Scott Meikle: The Switch from Agency to Causation in Marx.- Margaret S. Archer: Social Morphogenesis: Critical Realism’s Explanatory Approach.- Jonathan Price: Grotius’s Theological anthropology and modern contract doctrine.