Buch, Englisch, 190 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 483 g
A personal epistemology perspective
Buch, Englisch, 190 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 483 g
Reihe: East-West Crosscurrents in Higher Education
ISBN: 978-981-10-1135-1
Verlag: Springer Nature Singapore
It allows readers to gain an understanding of Chinese engineering students’ academic lives in U.S. institutions through a cognitive theoretical lens. It also highlights a number of factors that can potentially facilitate adult students’ cognitive development, and extends the discussion on the benefits of study-abroad and cross-cultural education to the epistemological domain.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
Weitere Infos & Material
1. Influx of International Talents in the United States: An Introduction.- 2. Epistemological Developmental Theories.- 3. Measurement on Personal Epistemological Development.- 4. Personal Epistemology in Application.- Chapter 5. Developing a Valid Survey for Personal Epistemology.- 6. A Mixed-Method Research Design.- 7. Overall Profiles of Epistemological Development.- 8. Factors Related to Epistemological Development.- 9. Stories of Chinese Engineering Doctoral Students’ Epistemological Thinking Styles.- 10. Factors Associated with Advanced Epistemological Thinking.- 11. Lessons Learned and Future Directions.